Primary Advertiser

שוק הנדל"ן רותח: מתלבטים אם לקנות דירה? זה מה שעליכם לעשות

בשיתוף בנק לאומי

20.6.2024 / 12:41

שוק הדיור מתעורר ומגיע לשיאים שמחייבים את הקונים הפוטנציאליים לקבל החלטות מהירות במציאות לא פשוטה. ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, אורי יוניסי, מסביר מהן השאלות שצריך לברר זוג צעיר בדרך לקניית בית ואיך שירות דיגיטלי מהיר יכול לתת להם מענה מדויק

זוג צעיר משקיף על בניין שנבנה. ShutterStock
רכישת דירה היא העסקה הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רוב משקי הבית/ShutterStock

קניית דירה הייתה, מאז ומעולם, אחת ההחלטות הדרמטיות בחיי זוג ומשפחה. בתרבות הישראלית המקומית, שבה הורגלנו להיות בעלים של דירה, האפשרות לגור לטווח ארוך בשכירות כמעט אינה קיימת והרצון להתבסס בחיים כרוך כמעט תמיד בלקיחת משכנתא.

זוהי העסקה הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רוב משקי הבית, ולווים רבים מבקשים ליווי אנושי ואישי של בנקאי המתמחה בתחום המשכנתאות - מה שלרוב עומד בסתירה עם מגמות הדיגיטציה של עולם ההלוואות והפיננסים. בבנק לאומי עובדים כבר כמה שנים על יצירת פתרונות שיגשרו על הפער הזה, המשלבים נוחות ודיגיטציה מלאים, לצד ליווי מקצועי קרוב ואישי של בנקאי משכנתאות - במהלך בקשת ההלוואה ואף לאחריה. שירות כזה הוא "צעד ראשון לדירה" - שירות דיגיטלי המאפשר לזוגות המתעניינים לקבל מענה מהיר וחכם לשאלות הבוערות מבחינתם לקראת הצעד הגדול.

אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי. רמי זרנגר,
אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי/רמי זרנגר

צעד גדול בליווי צמוד

רכישת דירה היא תמיד צעד גדול וחשוב", אומר ראש חטיבת המשכנתאות של בנק לאומי, אורי יוניסי, שהראיון עמו מובא כחלק מסדרת כתבות מיוחדת עם מומחי לאומי בנושאים פיננסיים המשפיעים על חיי היום-יום של כולנו. "בתקופה הזאת כל השאלות בוערות עוד יותר", מוסיף יוניסי. "אנחנו נמצאים בתקופה סוערת מאוד בשוק הנדל"ן, שמגיע עכשיו לשיאים אחרי שהיה בקיפאון מאז פרוץ המלחמה באוקראינה".

המלחמה הביאה לעליות ריבית במדינות המפותחות - וביניהן ישראל, מה שגרם לקבלנים רבים להקפיא פרויקטים. "הקיפאון הזה הגיע אחרי שנים ארוכות שבהן לא נבנו דירות בקצב ריבוי בתי האב בשנה, ולכן אנחנו במצב שבו חסרות 130 אלף דירות בישראל, הביקוש עולה ובעקבותיו המחירים", מסביר יוניסי. "המשמעות היא שמי שרוצה דירה, מרגיש צורך לקנות אותה כאן ועכשיו, כי בעתיד יהיה עוד יותר יקר".

"הזוגות הצעירים סופגים התייקרות של 15 שנה", אומר יוניסי, "וגם כשהצורך שלהם מובן וההזדמנות היא אולי בלתי חוזרת, חשוב שישאלו את עצמם את השאלות הנכונות כדי שהעסקה תתאים להם".


שמונה שאלות מפתח

שירות "צעד ראשון לדירה" עושה את החשיבה הראשונית הזאת יחד עם הלקוחות, ומאפשר להם לענות על שמונה שאלות בסיס חשובות שמצביעות על הצרכים והיכולות הספציפיים להם. האפליקציה נותנת לבני הזוג אינדיקציה לגבי העסקה המתאימה להם ואז מאפשרת להם ליצור קשר עם חטיבת המשכנתאות ולהתחיל תהליך - שגם הוא יכול להתנהל בדיגיטל.

"ההחלטה של הזוגות צריכה להיות מושכלת ואנחנו רוצים לעזור בזה. גם אם לקנות דירה עכשיו זו הזדמנות, חשוב שלא להיכנס לתהליך משעבד שמותח מדי את גבולות היכולת. עדיף לעשות התאמות - לשנות מיקום או גודל דירה, ולצאת לדרך עם עסקה טובה ומתאימה".

בנייה בעיר באר שבע. ShutterStock
בנייה בעיר באר שבע/ShutterStock

טיפ קטן לשירות גדול

שם השירות: צעד ראשון לדירה

עושה בשבילכם: מגלה לכם, בשאלון מהיר ופשוט, מהו המסלול הנכון עבורכם ומקשר אתכם ישירות אל הבנקאי שיטפל בכם במחלקת המשכנתאות.
עלות: ללא עלות
איך מצטרפים: לחיצה באפליקציה או באתר

* הכול בכפוף לשיקול הדעת ולקריטריונים של הבנק וכמפורט בחוזים שייחתמו בין הלווים לבין הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. פרסום זה אינו מהווה הצעה ו/או התחייבות להעמדת אשראי. שירות זה איננו מהווה בקשה לאישור עקרוני. הבנק רשאי להפסיק את השירות בכל עת.

בשיתוף בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully